Skip to content

Adatvédelmi nyilatkozat a WiFi4EU-portál használatával kapcsolatban

Tartalomjegyzék

  1. Bevezetés
  2. Milyen célból gyűjtjük és kezeljük az Ön személyes adatait?
  3. Milyen jogszerű ok(ok)ból gyűjtjük és kezeljük az Ön személyes adatait?
  4. Milyen adatokat gyűjtünk és kezelünk?
  5. Mennyi ideig őrizzük meg az Ön személyes adatait?
  6. Hogyan gondoskodunk az Ön adatainak védelméről?
  7. Ki fér hozzá az Ön által megadott adatokhoz, és ki kapja meg azokat?
  8. Milyen jogok illetik meg Önt, és miként gyakorolhatja azokat?
  9. Elérhetőségi adatok
  10. Hol találhat részletesebb információkat?

 

1. Bevezetés

Az európai intézmények elkötelezettek a felhasználók magánszférájának védelme és tiszteletben tartása mellett. A Bizottság és az Innovációs és Hálózati Projektek Végrehajtó Ügynökség (INEA) (a továbbiakban: a közös adatkezelők) személyes adatokat gyűjt és kezel a természetes személyeknek a személyes adatok uniós intézmények, szervek, hivatalok és ügynökségek általi kezelése tekintetében való védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról szóló (és a 45/2001/EK rendeletet hatályon kívül helyező) 2018. október 23-i európai parlamenti és tanácsi (EU) 2018/1725 rendelet alapján. Ez az adatvédelmi nyilatkozat ismerteti az adatkezelés indokait, a személyes adatok gyűjtésének, kezelésének és védelmének módját, az adatok felhasználását, valamint az egyének jogait saját személyes adataikkal kapcsolatban. Tartalmazza továbbá a közös adatkezelők elérhetőségi adatait is, akikhez Ön jogainak érvényre juttatásával kapcsolatban fordulhat, valamint az adatvédelmi tisztviselők és az európai adatvédelmi biztos elérhetőségi adatait. Ez az adatvédelmi nyilatkozat a WiFi4EU kezdeményezés1 keretében indított WiFi4EU-portál céljait szolgáló, a Bizottság2 által irányított és az INEA3 által végrehajtott adatkezelési műveletekre vonatkozik.

 

2. Milyen célból és hogyan kezeljük az Ön személyes adatait?

A WiFi4EU kezdeményezés célja, hogy a digitális egységes piac kiteljesítése érdekében 2020-ra 6–8 ezer európai településen ingyenes wifi-hozzáférést biztosítson mindenki számára nyilvános helyeken (pl. középületekben, iskolákban, könyvtárakban, egészségügyi központokban, múzeumokban, parkokban és köztereken). A kezdeményezés keretében adatokat szolgáltató, vagyis az adatkezelés által érintett személyek (továbbiakban: az érintettek) a következők: a pályázó, illetve kedvezményezett települési önkormányzatok és a wifi-telepítő vállalkozások megbízott alkalmazottai vagy képviselői. Az adatkezelési művelet célja: A Bizottság és az INEA azért gyűjti és használja fel az Ön személyes adatait, hogy az e célra szolgáló WiFi4EU-portálon keresztül el tudja végezni a WiFi4EU kezdeményezés keretében finanszírozott támogatási megállapodásokkal kapcsolatos feladatokat (a kedvezményezettek kiválasztása, a támogatási megállapodás elkészítése, egyéb teendők). Személyes adatok kezelését teszik szükségessé a következő tevékenységek is: hírlevelek küldése és egyéb kommunikáció, melyek tárgya a WiFi4EU kezdeményezés vagy általánosságban az internetkapcsolat előmozdítása; elemzések és jelentések a WiFi4EU programról; kérdések kezelése a WiFi4EU ügyfélszolgálatán keresztül4 és az EU Survey5 felületén. Az INEA a pályázati felhívások szervezése, a pályázatok kiértékelése (az elfogadhatóságuk és a kiválasztási kritériumoknak való megfelelésük vizsgálata), a kedvezményezettekkel kötendő támogatási megállapodás aláírása és a kedvezményezettek jogi kötelezettségeinek a támogatási megállapodás teljes tartama alatti figyelemmel kísérése céljából kezeli az Ön személyes adatait. A WiFi4EU-portálon közzétesszük a regisztrált települések listáját. A regisztrált települések továbbá hozzá fognak férni a térségükben működő, regisztrált wifi-telepítő vállalkozások adataihoz, és fordítva. A pályázati felhívás(ok) eredményéről készült összesített elemzéseket teljesen anonimizált formában a Bizottság, illetve az INEA megoszthatja az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) bizottságával, mely a tagállamok képviselőiből áll. Az Ön személyes adatait nem használjuk fel automatizált döntéshozatalra, ideértve a profilalkotást is.

 

3. Milyen jogszerű ok(ok)ból gyűjtjük és kezeljük az Ön személyes adatait?

A személyes adatok kezelése közérdekből végzett feladat teljesítéséhez, nevezetesen a WiFi4EU kezdeményezéssel kapcsolatos teendők elvégzéséhez szükséges. Az adatkezelés jogalapja az (EU) 2018/1725 rendelet6 5. cikke (1) bekezdésének a) pontja. A WiFi4EU keretein túlmutató általános internetkapcsolat előmozdítását célzó adatkezelés tekintetében az adatkezelés jogalapja az (EU) 2018/1725 rendelet 5. cikke (1) bekezdésének c) pontja, és az ilyen jellegű tevékenység megkezdése előtt kérni fogjuk az Ön hozzájárulását ahhoz. Az erre vonatkozó jogszabályok a következők:

  • Írjon nekünk! | Európai Únió 
  • EUsurvey – Üdvözöljük
  • Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2018/1725 rendelete (2018. október 23.) a természetes személyeknek a személyes adatok uniós intézmények, szervek, hivatalok és ügynökségek általi kezelése tekintetében való védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 45/2001/EK rendelet és az 1247/2002/EK határozat hatályon kívül helyezéséről (HL L 295., 2018.11.21.). Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2017/1953 rendelete (2017. október 25.) az 1316/2013/EU és a 283/2014/EU rendeletnek az internetkapcsolat helyi közösségekben történő előmozdítása tekintetében történő módosításáról A Bizottság 2013/801/EU határozata (2013. december 23.) az Innovációs és Hálózati Projektek Végrehajtó Ügynökség létrehozásáról és a 2008/593/EK határozattal módosított 2007/60/EK határozat hatályon kívül helyezéséről A Bizottság (2018) 1281 final határozata (2018. február 27.) az internetkapcsolat helyi közösségekben történő előmozdítása tekintetében az Innovációs és Hálózati Projektek Végrehajtó Ügynökségre ruházott hatáskörökről szóló C(2013) 9235 határozat módosításáról

 

4. Milyen adatokat gyűjtünk és kezelünk?

A következő személyes adatokat gyűjtjük és kezeljük:

  • A regisztrált szervezetek/pályázók/kedvezményezettek (jogi képviselő vagy kapcsolattartó személyek) esetében: • Utónév • Vezetéknév • Hivatalos cím • Szervezet/szervezeti egység• Tisztség/beosztás • E-mail-cím • Telefonszám • A személyazonosító igazolvány/útlevél vagy az azt helyettesítő bármely dokumentum (például vezetői engedély) másolata • Aláírás másolata (aláírásra feljogosító okirat esetén) A pályázati eljárás során a személyazonosító igazolvány/útlevél másolatára azért van szükség, hogy ellenőrizni tudjuk: a regisztrált település/pályázó/kedvezményezett törvényes képviselőjének vezeték- és utóneve megegyezik-e a regisztrációkor kitöltött űrlapokon szereplő adatokkal. Azokban az esetekben, ahol vizsgálatra van szükség, az elfogadhatóság és a kiválasztási kritériumoknak való megfelelés vizsgálata során ellenőrizhetjük azt is, hogy a személyazonosító igazolványon/útlevélen szereplő aláírás megegyezik-e a beszkennelt űrlapon szereplő aláírással. Alapvető elvárásunk tehát, hogy a törvényes képviselő neve, az okmány száma és az aláírás látható/jól olvasható legyen a személyazonosító igazolvány/útlevél másolatán. Arra kérjük, hogy a többi személyes adatot takarja ki a személyazonosító igazolvány/útlevél másolatából, vagy tegye olvashatatlanná az adatokat, mielőtt feltölti a másolatot a WiFi4EU-portálra. A portálon történő regisztráció és a pályázati felhívásban való részvétel céljaira kötelező megadni a jelenlegi adatvédelmi nyilatkozatban meghatározott regisztrált szervezetek/pályázók/kedvezményezettek/wifi-telepítő vállalkozások legalább egy megbízott alkalmazottjának vagy képviselőjének a személyes adatait.
  • A wifi-telepítő vállalkozások esetében: • Utónév • Vezetéknév • Hivatalos cím • Szervezet/szervezeti egység • Tisztség/beosztás • E-mail-cím • Telefonszám

 

5. Mennyi ideig őrizzük meg az Ön személyes adatait?

A közös adatkezelők csak addig őrzik meg az adatokat, ameddig arra a gyűjtés vagy a további feldolgozás céljából szükség van. Tájékoztatjuk az uniós finanszírozás kedvezményezettjeit, hogy az Európai Bizottság dokumentumaira vonatkozó, bizottsági szintű közös megőrzési lista (SEC(2012)713) értelmében a pályázattal/támogatás odaítélésével kapcsolatos dokumentumokban szereplő személyes adatokat a művelet lezárásától számítva 10 évig őrizzük meg. Erre az ellenőrzés és az audit miatt van szükség.A közös megőrzési listával összhangban a csak a regisztrációhoz vagy a sikertelen pályázatokhoz kapcsolódó személyes adatokat három évig őrizzük meg az adott felhívás kedvezményezettjeinek kiválasztásáról szóló döntés időpontjától számítva.

 

6. Hogyan gondoskodunk az Ön adatainak védelméről?

Minden elektronikus formátumú, személyes adat (e-mail, dokumentum, adatbázis, feltöltött adatkészletek stb.) az Európai Bizottság vagy szerződéses vállalkozóinak szerverein kerül eltárolásra. A szerződéses vállalkozók szigorú biztonsági intézkedéseket hoznak a megfelelő elektronikus eszközök integritásának védelme érdekében. Az összes adatkezelési művelet az Európai Bizottság kommunikációs és információs rendszereinek biztonságáról szóló, 2017. január 10-i (EU, Euratom) 2017/46 bizottsági határozattal összhangban történik. A személyes adatokat nem továbbítjuk harmadik országokba. A Bizottság szerződéses vállalkozóinak a személyes adatok kezelésekor be kell tartaniuk a személyes adatoknak a Bizottság nevében történő feldolgozására vonatkozó külön szerződési kikötést, valamint az (EU) 2016/679 általános adatvédelmi rendeletből eredő titoktartási kötelezettségeket. A felhasználók személyes adatainak védelme érdekében a Bizottság technikai és szervezeti intézkedéseket léptetett életbe. • A technikai intézkedések között említhetjük azokat, amelyek az online biztonságról, valamint az adatvesztés és -módosulás kockázata és a jogosulatlan hozzáférés elleni védelemről hivatottak gondoskodni, figyelembe véve azt, hogy az adatkezelés milyen kockázatot jelent, és milyen jellegű személyes adatok kezeléséről van szó. • A szervezeti intézkedések közé tartozik az, hogy a személyes adatokhoz csakis azok a feljogosított személyek férhetnek hozzá, akiknek erre indokoltan szükségük van az adatkezelési művelet végrehajtásához. A hozzáférés biztonságát az EU Login felhasználóazonosítási rendszer garantálja. Hozzáférési jogosultságot csakis azok kapnak, akik felhatalmazással rendelkeznek ahhoz, hogy adatkezelés céljából hozzáférjenek konkrét (pályázatkezelési, támogatáskezelési stb.) dokumentumokhoz.

 

7. Ki fér hozzá az Ön által megadott adatokhoz, és ki kapja meg azokat?

Az Ön személyes adataihoz csak a Bizottságnak és az Innovációs és Hálózati Projektek Végrehajtó Ügynökségnek az adatkezelési műveletek végrehajtásával megbízott munkatársai és a feljogosított munkatársak férhetnek hozzá a szükséges ismeret elvével összhangban. Ezeket a munkatársakat jogszabályi kötelezettségek, illetve adott esetben külön titoktartási megállapodások kötik. Az adatokhoz hozzáférhetnek még: • a portál fejlesztéséért felelős szerződéses vállalkozók informatikai fejlesztői, valamint az ügyfélszolgálati tevékenységért felelős szerződéses vállalkozók ügyfélszolgálati munkatársai, akik a Bizottság megbízásából adatfeldolgozóként járnak el. A begyűjtött személyes adatok továbbíthatók a Bizottság utólagos ellenőrzésért felelős szolgálatainak is, ami nem zárja ki, hogy az adatokat az uniós szabályozásnak megfelelően a nyomonkövetési vagy vizsgálati feladattal megbízott szervek is megkapják (az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF), az Európai Számvevőszék, az európai ombudsman, az európai adatvédelmi biztos, a Bizottság Vizsgálati és Fegyelmi Hivatala (IDOC), a Bíróság és a Bizottság Belső Ellenőrzési Szolgálata).A Bizottság felveheti a személyes adatokat a korai felismerési és kizárási rendszerbe, amennyiben a kedvezményezett az (EU, Euratom) 2018/1046 költségvetési rendelet 136. és 141. cikkében említett helyzetek valamelyikében van További információkért látogasson el a következő weboldalra: http://ec.europa.eu/budget/explained/management/protecting/protect_en.cfm.

 

8. Milyen jogok illetik meg Önt, és miként gyakorolhatja azokat?

Az adatkezelés által érintett személyeket megilletnek bizonyos jogok az (EU) 2018/1725 rendelet III. fejezetében (14–25. cikk) foglaltak szerint. Így az érintetteknek különösen joguk van az adatkezelés tárgyát képező személyes adataikhoz való hozzáféréshez, azok helyesbítéséhez vagy törléséhez, valamint a személyes adataik kezelésének korlátozásához. Adott esetben Ön arra is jogosult, hogy kifogást emeljen a személyes adatainak kezelése ellen, valamint joga van ahhoz, hogy adatait egy másik adatkezelőnek továbbítsa (adathordozhatóság). Önnek joga van ahhoz, hogy kifogást emeljen a személyes adatainak kezelése ellen, melyre az (EU) 2018/1725 rendelet 5. cikke (1) bekezdésének a) pontja értelmében jogszerűen kerül sor (lásd a jelen adatvédelmi nyilatkozat 3. részét). Jogainak gyakorlásához vegye fel a kapcsolatot e-mailben a közös adatkezelőkkel a 9. részben feltüntetett email-címen, és fejtse ki, milyen változtatásokra tart igényt. A személyes adatok módosítására vagy eltávolítására a lehető leghamarabb (legkésőbb 20 munkanappal a kérés után) kerül sor.

 

9. Elérhetőségi adatok – A közös adatkezelők

Ha gyakorolni szeretné az (EU) 2018/1725 rendelet szerinti jogait, illetve ha észrevételei, kérdései vagy aggályai vannak, vagy panaszt kíván benyújtani a személyes adatainak gyűjtésével és felhasználásával kapcsolatban, kérjük, lépjen kapcsolatba a közös adatkezelőkkel a következő e-mail-címen: WiFi4EU ügyfélszolgálat – Írjon nekünk! | Európai Únó

A személyes adatainak az (EU) 2018/1725 rendelet szerinti kezelésével kapcsolatos kérdésekben felveheti a kapcsolatot a következőkkel:

  • az Európai Bizottság adatvédelmi tisztviselőjével a következő címen: DATA-PROTECTIONOFFICER@ec.europa.eu, vagy
  • az INEA adatvédelmi tisztviselőjével a következő címen: INEA-DPO@europa.eu. – Az európai adatvédelmi biztosHa úgy ítéli meg, hogy az (EU) 2018/1725 rendeletben foglalt jogai sérültek a személyes adatainak az adatkezelő általi kezelése során, jogorvoslati kérelmével (panaszával) az európai adatvédelmi biztoshoz (edps@edps.europa.eu) fordulhat a következő e-mail-címen: edps@edps.europa.eu.

 

10. Hol találhat részletesebb információkat?

A Bizottság adatvédelmi tisztviselője nyilvántartást vezet és tesz közzé a Bizottságnál végzett összes olyan személyesadat-kezelési műveletről, melyről feljegyzés készült, és amelyről értesítést kapott. A nyilvántartás a következő linken érhető el: http://ec.europa.eu/dpo-register. Ez a konkrét adatkezelési művelet a következő hivatkozással szerepel az adatvédelmi tisztviselő nyilvános nyilvántartásában: DPO-3986-1 WiFi4EU Portal Ez a konkrét adatkezelési művelet az INEA nyilvános nyilvántartásába is bekerül a következő hivatkozással: INEA-2019-/C-PROG-05